E-handel

8 tips om e-handel

E-handel

Vi hjälper dig med din e-handel

E-handel

8 heta tips som får fart på din e-handel

E-handel – öppet 24/7

E-handel ger dina kunder chansen att handla online när som helst och var de än befinner sig.

Häng med vi ger dig några värdefulla tips!

Let´s go!

1.

Jobba med design

Gör valet enkelt för dina kunder. Placera rubriker rätt och använd färg för att belysa viktiga knappar. Vilken klickar du på?

Var ska jag klicka…?

Luxury

Köp
Välj

Classics

Läs mer

Vintage

Modern

REA

2.

Ta med dina besökare på en resa, visa tydligt vad du vill att kunderna ska göra i din webbshop. 

– Mathias Lengyel
Design from Sweden AB
Läs mer

3.

Relevant innehåll

Relevant och matnyttigt innehåll är en viktig ingrediens för att besökaren ska hitta till din butik via till exempel Google.

Dela med dig av dina kunskaper, skapa en nyhetssida och använd sociala medier för att skapa trafik till din butik.

Mer tips tack!

4.

Kampanjer & rabattkoder

“Använd rabattkod X0X0X i kassan för 10% på ditt första köp”

Kampanjvara

30% rabatt!

XOXOXO = 50% rabatt

5.

Ta del av vårt nyhetsbrev

Få 20% på ditt nästa köp

Skapa en kundklubb, samla adresser, gör lite extra för dina kunder,
då gör dom lite extra för dig. Men vi spammar inte kunderna så klart.

6.

Funktioner

Det finns massa funktioner att välja på som hjälper både dig och dina kunder. Här är några större frågor som du bör fundera på när du ska starta en e-handel.

A

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Swisch
Faktura
Klarna
Finansiering

B

Bokföringssystem

Ska du koppla din e-handel till ett bokföringssystem för att spara tid eller ska du hantera allt manuellt till att börja med? Frågorna är lika många som möjligheterna.

C

Kassasystem

Har du en befintlig fysisk butik med ett kassasystem, så kanske du vill koppla ihop detta med din e-handel och bokföringssystem? Detta är möjligt och kräver ordning och reda i ditt artikelregister. 

Flera funktioner och funderingar

Sedan finns det lite andra saker som du bör ha koll på i din e-handel; frakter, valutor, lager, returer, bulkhantering med mera. Men vi finns här och hjälper dig gärna.

7.

Analysera

Vad går bra, vad går mindre bra?

Gör om och gör rätt. Det finns flera olika verktyg för att ta reda på hur besökarna agerar i din butik. Använd datan för att bli bättre och för att underlätta till flera köp.

Oki mer tack!

8.

Visa tillgänglighet

Kontakta oss